Autosan
Autosan H9-20
W roku 1980 Sanocka Fabryka Autobusów uruchomiła prdukcję turystycznego autobusu Autosan H9 - 20. Pojazd przystosowany był do przewoziu 41 pasażerów na wygodnych, lotniczych fotelach. W stosunku do innych  oferowanych modeli, konstrukcje zmodernizowano:
- zostało wprowadzone hydrauliczne sterowanie sprzegłem,
- wprowadzenie automatycznego przełącznika hamowania w miejsce zaworu przekaźnikowego przy hamulcu ręcznym, który - w razie awarii hamulca zasadniczego - uruchamia automatycznie hamulce bezpieczeństwa,
- zmianę usytuowania wycieraczek,
- wprowadzenie obrotomierza,
- wprowadzenie nowych świec płomieniowych,
- wprowadzenie nowych rozwiązań konstrukcyjnych dachu oraz zmianę procesów spawania poszczególnych elementów,
- wprowadzenie spawanej podłogi z tarafleksu, tworzącej szczelną wannę wewnątrz autobusu,
- umiejscowienie chwytu powietrza w górnej części ściany bocznej,
- likwidację okien na bocznych słupkach tylnych,
- likwidację dodatkowych szybek w pasie nadokiennym,
- zwiększenie objętości szyb bocznych,
- wprowadzenie zawiasów wewnętrznych do bagażników podpodłogowych i komory silnika,
- poprawę ogrzewania wewnątrz pojazdu.
 Dane techniczne :
 Rok produkcji 1980-2001
 Konstrukcja Ramowa.
 Długość 10000 mm.
 Szerokość 2500 mm.
 Wysokość 3150 mm.
 Rozstaw osi 4700 mm.
 Masa własna 8400 Kg.
 Masa całkowita 12500 Kg.
 Silnik 6CT107/A3.
 Prędkość maks. 88,6 km/h.
 Skrzynia biegów ZF 55-45
 Ilość miejsc 41 siedzących.
 Moc maksymalna 150 KM
Autosan H-10
Autosan H6-10
Autobus Autosan H6 przeznaczony jest do komunikacji międzymiastowej. W H6 mogą być montowane następujące silniki:
• 4cT107T - na licencji Leyland, chłodzony cieczą, o mocy 77 kW przy 2600 obr/min.
• Perkins Phaser 110 T, chłodzony cieczą o mocy 76,5 kW przy 2600 obr/min.
• IVECO 8040, chłodzony cieczą o mocy 84,6 kW przy 2700 obr/min.
Autosan A0909L
Autosan H10-10P
Blue Bird QBus
Bova
Bova FLD 15
Bova FLD 12-340
DAB
Dab 7-1200L
Pozostałe modele
Ikarus Zemun IK 160P
Od roku 1983 podjęto w JZS montaż wykończeniowy autobusu jugosłowiańskiej produkcji Ikarus Zemun IK 160 P. Ostatnim przegubowym pojazdem, jaki opuścił bramy JZS, był dawno nie produkowany Jelcz 021. Stylistyką ściany przedniej przypominał nieco produkowane od 1972 r. Jelcze, ednakże była to konstrukcja jugosłowiańska. Ikarus IK 160P posiadał układ drzwi 2-2-0-2. Występował pod marką Ikarus, chociaż montaż końcowy odbywał się w Jelczu i sprzedawano go poźniej w sieci POLMOS - JZS. Jednakże udział jelczańskiej fabryki w procesie produkcyjnym tego autobusu był stosunkowo niewielki. JZS otrzymywały gotowe pojazdy, wyposażone w silnik i skrzynię biegów - elementy uprzednio wyeksportowane z Polski do Jugosławii. W zakładach dokonywano montażu elementów wyposażenia wnętrza, tj. foteli pasażerskich oraz poręczy. Ikarusy otrzymywały tu także przednie i tylne reflektory, zapożyczane z Jelcza PR 110. Ikarus IK 160 P montowany był w JZS do roku 1989. Spora nadprodukcja sprawiła, że jeszcze do 1992 roku autobusy te stały na parkingach JZS, czekając na swoich nabywców. Głównymi odbiorcami jugosłowiańskich Ikarusów były przędsiębiorstwa PKS. W dużych miastach pojazdy przegrywały jednak konkurencje z importowanymi węgierskimi Ikarusami 280. Ich główną wadą okazał się brak trzecich drzwi, umieszczonych bezpośrednio za przegubem. Jednakże autobusy Ikarus IK 160P pojawiły się na ulicach kilku większych miast.
 Dane techniczne :
 Długość 16760 mm.
 Szerokość 2450 mm.
 Wysokość 3030 mm.
 Liczba miejsc 47 siedzących, 145 stojących.
 Silnik WSK Mielec SW/680/56/4 umieszczony wzdłużnie pomiędzy pierwszą a drugą osią (osią napędową była oś druga, podobnie jak w Ikarusie 280).
 Moc maks. 185 KM.
 Skrzynia biegów 6- biegowa typu 56-90 produkcji FPS Polmo Tczew.
 Hamulce Hamulec główny działał na wszystkie osie i posiadał automatyczną regulację siły hamowania, uzależnioną od obciążenia.
 Konstrukcja i  zawieszenie Sztywna oś przednia autobusu, podobnie jak most napędowy i tylna oś, pochodziły z węgierskiej fabryki RABA i zawieszone zostały na poduszkach powietrznych i amortyzatorach teleskopowych. Konstrukcję pojazdu osadzono na ramie kratownicowo - podłużnicowej. Oba człony autobusu łączył przegub Ikarus Zemun.
 Rok produkcji 1983-1989
 Rozstaw osi 5250 mm (1-2) 6100 mm (2-3)
 Masa własna 13100 Kg.
Mercedes
Mercedes 307
 Dane techniczne :
 Rok produkcji 1980
 Długość 11810 mm.
 Szerokość 2500 mm.
 Wysokość 2991 mm.
 Silnik MB OM 407 6-cylindrowy.
 Skrzynia biegów MB G0 3/60-5/5,4
 Moc silnika 177 kW.
 Masa całkowita 16000 Kg.
Mercedes 0405N
Mercedes 814D
Pozostałe modele
Man Ü292
Sanos
Sanos S14
Od 1973 roku Polska kupowała w Jugosławii autobusy Sanos. W ciągu 10 lat zakupiono około 3500 sztuk tych pojazdów. Produkcją autobusów Sanos zajmowały się w Jugosławii 3 duże wytwórnie: Fabrika Automobila Priboj (FAP) która produkowała tylne mosty, układ przeniesienia napędu i układ hamulcowy, fabryka Famos w Sarajewie - silniki i skrzynie biegów, natomiast fabryka w Skopie wytwarzała nadwozia i wykonywała montaż ostateczny. Nazwa Sanos pochodzi od słów - samonoseca karoserjia, czyli samonośne nadwozie.
 Dane techniczne :
 Nadwozie Samonośne.
 Długość 12000 mm.
 Ilość miejsc 55
 Silnik 6-cylindrowy diesla umieszczony z tyłu.
 Moc maksymalna 190 KM.
 Prędkość maks. 93 km/h.
Sanos S145
Jelcz PR 110D Lux
 Dane techniczne :
 Liczba przewożonych pasażerow 1+46
 Masa własna 10075 Kg.
 Silnik Leyland, wysokoprężny, 6-cylindrowy.
 Moc silnika 138 kW.
 Skrzynia biegów mechaniczna, 6-biegowa.
 Pojemość zbiornika paliwa 250 L.
 Prędkość maks. 110 km/h.
 Rozmiar ogumienia 10.0-20".
Karosa C734
 Dane techniczne :
 Rodzaj Podmiejski.
 Silnik 6-cylindrowy, poziomy diesel. umieszczony za osią tylną.
 Moc maksymalna 210 KM.
 Prędkość maks. 97 km/h.
 Ilość miejsc : 45 siedzących, 27 stojące.
Leyland-Dab LS575-6805
Volvo B58-60
Neoplan N316
Informacja :
#OFD 6699 - Numery tablicy rejestracyjnej.
(58)- - Numer ewidencyjny pojazdu nadany przez przewoźnika.
Źródło :
www.kmk.krakow.pl
"Krakowski Autobus - w 75 lecie uruchomienia stałych lini autobusowych w Krakowie". Muzeum Inżynierii Miejskiej 2002r. - Waldermar Brzoskwinia, Jacek Kołodziej.